Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.01.2007 19:21 - БЕРМУДСКИЯ ТРИЪГЪЛНИК
Автор: voldemor4 Категория: Технологии   
Прочетен: 851 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 25.01.2007 09:31


          Нощта блестеше от звезди, когато самолетът "DC - 3", подтикван от благо-
приятен вятър откъм опашката, започна бавно да се спуска към Маями. Ле-
кото свеждане на носа повиши скоростта на полета с няколко възела и висо-
томерът започна бавно да спада. В кабината пътниците, на път за домовете си
след коледната ваканция в родния им остров Пуерто Рико, пееха "Ние, трима-
та крале", а стюардесата им поднасяше сладкиши и пунш. В пилотската каби-
на командира на екипажа взе микрофона:
     - Кулата в Маями, тук пътнически самолет N:16002, приемам.
     - Пътнически самолет N:16002, тук кулата в Маями, приемам.
     - N:16002 наближава Маями, идвам от Сан Хуан, Пуерто Рико. В момента
съм на 50 мили южно, всичко е наред, виждам града. Моля, дайте указания за
приземяването,приемам.
     - 16002, продължавайте захождането, съобщете, когато видите летището.
     - 16002, тук е кулата в Маями. Моля,отговорете. Приемам.
     - 16002, чувате ли ме? Приемам.
     - Пътнически самолет N:16002, тук е кулата в Маями. Чувате ли ме? Моля,
отговорете. Приемам.
     Но N:16002 въобще не отговори на повикването от кулата в Маями през тази
ранна утрин на 30 декември 1948 г., както и не отговори на повтарящите се по-
виквания от радиостанциите в Нови Орлеан, Сан Хуан и на бреговата охрана.
Почти веднага започна масово издирване. Стотици кораби претърсваха морето, докато самолети оглеждаха района от въздуха. Атмосферните условия бяха идеални, водата - прозрачна и спокойна, и толкова плитка в района, че лесно се виждаха по-едри предмети по дъното. Но морето пази добре своите тайни; никога не бяха намерени каквито и да са следи от самолета "DC - 3". Според предпазли-
вите изводи в доклада за произшествието на Управлението за гражданска авиация,публикуван 6 месеца по-късно, "в този случай липсва достатъчно ин - формация, за да се определи вероятната причина.
     Но по доковете, летищата, плажовете и кръчмите, навсякъде,където се съби-
раха опитните моряци, за да обсъждат загадките на морето и небето, се виждаше 
характерния рисунък на изчезването.Опасността, витаеща в Бермудския три-
ъгълник, отново бе нанесла удар, беше взела още една жертва.Хората, които по-
знаваха морето, знаеха за ужасния район в средата на Атлантическия океан, къ-
дето кораби (а сега и самолети) са изчезвали в продължение на повече от един 
век чезвали без никаква причина, при добри атмосферни условия,без да изпратят зов за помощ и без да оставят следи.
     Дългогодишните наблюдатели на района знаеха за пътническия самолет на 
"Бритиш Саут Америкън Еъруейс", "Стар Тайгър", който бе изчезнал през януари същата година, когато се приближавал към Бермудските острови, ид-
вайки от Азорските острови. Както било предопределено и на самолета "DC - 3"
да направи няколко месеца по-късно, "Стар Тайгър" изпратил съобщение, че
"всичко е наред", когато наближавал края на дълъг обичаен полет, а след това замлъкнал. След завършване на разследването на случая "Стар Тайгър" от Ми-
нистерство на гражданската авиация бе заявено, че то никога не се е сблъсквало
с по-озадачаващ проблем. Поради липса на доказателства в подкрепа на някоя друга теория министерството съобщи,че нещастието се е случило поради"някак - ва външна причина".
    Този и много други подобни случаи са създали славата на Бермудския триъгъл - ник на едно от наи-опасните и мистериозни места в света. Линията, прекарана от
Бермудските острови до Пуерто Рико, оттам до Флорида и обратно до Бермудски-
те острови, очертава центъра на този район и му дава името. Някои от изчезва-
нията са станали извън централния триъгълник и когато всички те се нанесат
върху картата, триъгълникът се разширява и разкривява във формата почти на 
квадрат.. Това е зловещата "ничия земя", за която се твърди че вдъхва такъв страх у моряците и пилотите,че те отказват да говорят за нея с обикновените хо - ра. Заобиколен от курортите на Бермудските острови,Бахамските острови и Фло - рида, пазен от патрулите на САЩ и с усилен трафик през нощта и деня, районът съвсем не е изолиран. Макар голям брой съдове, военни и граждански, да го пре-
косяват всекидневно, без нищо да им се случи, броят на изчезванията надхвърля
законите на случайността за такъв ограничен район.
     Злокобната история на Бермудския триъгълник се простира назад и в миналия век, във века преди него и още по-далеч в миналото, до първия известен пъте-
шественик в този район - Христофор Колумб. Колумб плавал през Саргасово мо-
ре, друга легендарна зона на мрака, и Бермудския триъгълник при първото си пъ-
туване до Новия свят през 1492г. Неговите моряци се разтревожили от странното Саргасово море и събитията по време на прекосяването на Триъгълника - свет -
кавицата, паднала в морето, необичайното поведение на компасите и странната светлина, появила се една нощ в далечината.
     Макар данните да са разпръснати и непълни, документирано е, че между 1781
и 1900 г. множество морски съдове са станали жертва на "проклятието на Бер-
мудския триъгълник". Някои от изчезванията представляват истински мисте-
рии. Например загадъчното изчезване на кораба "Аталанта" през 1880 г. Той на-
пуснал Бермудските острови на път за Англия през януари, с екипаж от триста кадети и офицери, и повече никой не го видял. Въпреки масовото претърсване, извършвано от голяма група кораби, които плавали в разгърнат строй на видимо разстояние един от друг, никакво парче,мачта или спасителна лодка от "Ата- ланта не били намерени.
     Истинския си "потенциал" Бермудския триъгълник разкрива през 20-ти век. 
Към "ничията земя" се отправят вече и самолети, при това с голям брой път - ници на борда. Би трябвало дебнещата смърт да се задоволи с многото жертви, които вече е взела, особено след изчезването на трите пътнически самолета и ескадрата самолети през четиридесетте години, но самолети и кораби продъл - жават да изчезват и до наши дни. Винаги се повтаря същата история: добри атмо - сферни условия, никакви технически проблеми, обичайните обаждания по ра - диото и след това - мълчание...При последващите големи спасителни операции толкова рядко се откриват останки, че е изненадващо ако се намери нещо или се получи някакво съобщение.
     Изключително висок брои изчезвания са станали около Коледа и специалистите все още не са установили защо Триъгълника е по-зловещ през то- ва време на годината. През декември 1957 г. издателят Харви Коновър, един от най-известните американски яхтсмени, и няколко негови роднини отплават от Кий Уест към отдалечения на 150 мили Маями със състезателната му яхта "Ръвонок". Макар предначертаният му маршрут да бил в близост до брега през цялото време, те изчезнали завинаги.
     Една от най-загадъчните страни на изчезванията е, че спасителите никога не са успявали да открият трупове. Обикновено се очаква след катастрофа с кораб на брега да бъдат изхвърлени поне няколко тела, но това никога не се е случва- ло в Бермудския триъгълник. Тъй като повечето произшествия са ставали на видимо разстояние от бреговете, липсата на трупове е особено озадачаваща.
     Междувременно озадачаващите изчезвания продължават. През 1965 г. само-
лет "С - 119" на Военновъздушните сили изчезва при полет в добри атмосферни условия от базата си до Гранд Търк. Точно по времето, когато самолетът трябва- ло да се приземи, операторът в контролната кула на острова получил странно, неразбираемо съобщение. Каква отчаяна информация се е опитвал да предаде пилотът в последната минута, преди да изчезне в забрава? Съществуват предпо - ложения, че един от неидентифицираните летящи обекти, видени от "Джемини - 4" може да е изиграл някаква роля в изчезването.



Откриха тайната на Бермудския триъгълник

Явлението, потопило десетки кораби, може да се превърне в опасно оръжие

Лабораторни експерименти доказаха, че мехурчета, отделяни от морското дъно, могат да потопят плаващи предмети, пише сп. "Ню сайънтист". Откритието потвърждава предположението, че мехурчетата, които се отделят от метановите залежи на морското дъно, вероятно са причината за мистериозното изчезване на кораби в Бермудския триъгълник и Северно море. Още гръцкият математик Архимед установил, че за да може даден предмет да плава по повърхността на течност, неговата плътност трябва да е по-малка от плътността на течността. От това следва, че ако прибавим мехурчета въздух към дадена течност, т. е. намалим нейната плътност, предметът, плаващ по повърхността й, ще потъне. Това вероятно обяснява изчезването на много кораби без видима причина. Брус Денардо от Морското училище в Монтерей, Калифорния, решил да провери експериментално теорията и тя се потвърдила. Ако едно явление може да се наблюдава в лабораторни условия, то най-вероятно се наблюдава и някъде в естествена среда. Ако мехурчетата наистина потопяват кораби, е възможно те да се използват като оръжие. Майкъл Стъмбърг, изследовател в американския военноморски колеж в Роуд айлънд, предложил да се разработят т. нар. плаващи бомби, които да събират и освобождават мехурчетата. Подводно плавателно средство ще може да извлича метан от морското дъно и да го транспортира под кораба мишена. Освобождаването на метанови мехурчета след това ще намали плаваемостта на кораба и той постепенно ще потъне.



Гласувай:
0
0



Следващ постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: voldemor4
Категория: Технологии
Прочетен: 46961
Постинги: 6
Коментари: 67
Гласове: 13
Архив
Календар
«  Октомври, 2014  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031